Vanliga frågor och svar

Få svar på dina frågor om Eduhouse, kompetensutveckling och onlinekurser

Användarfrågor

  • Infomailen - info@eduhouse.se
  • Chatt - tillgänglig på vår hemsida, vardagar mellan 08:00-17:00
  • Telefon - nr 08-428 85 66, samma öppettider som chatten.

En registreringslänk mailas till dig av oss på Eduhouse om ert företag har köpt in tjänsten, kontrollera gärna skräpposten om den har hamnat där av misstag.
Om ditt företag ska använda SSO vid inloggning så är det din mailadress du loggar in med genom att klicka på logga in på hemsidan sedan logga in med Microsoft.

Har du inte fått en registreringslänk skickad till dig, vänligen maila oss på info@eduhouse.se så hjälper vi dig vidare.

Om du har angav fel mejladress vid registrering så vänligen mejla oss på info@eduhouse.se så kan vi ta bort den felaktiga samt hjälpa dig registrera den korrekta mejladressen.

Du kan enkelt begära ett nytt lösenord genom att gå in på hemsidan app.eduhouse.se
Klicka sedan på logga in fliken, sedan glömt lösenord. Kontrollera gärna skräpposten så mailet inte hamnar där.
Om du inte mottar ett mail inom 15 minuter, vänligen maila oss på info@eduhouse.se.

När du är inloggad på din profil kan du klicka på ditt namn, sedan användarinformation. Där kan du fylla i ditt nuvarande lösenord samt det du önskar byta till.

När du är inloggad på plattformen kan du klicka på ditt namn, sedan genomförda utbildningar. Där samlas alla dina genomförda utbildningar som du har tagit ett kursprov för eller bekräftat ditt deltagande i efter avslutad kurs.

Om din kollega har svårigheter att logga in vänligen be hen kontakta oss på info@eduhouse.se så kan vi hjälpa hen vidare.
Inloggningsuppgifterna är personliga och bör endast användas av personen som äger e-postadressen.

Den information som sparas på din profil är ditt förnamn, efternamn, namn på företaget du arbetar på samt den mail som du använder vid registrering. Inga personuppgifter sparas vid registrering.

Dina uppgifter förblir sparade i vår databas så du har möjlighet att använda tjänsten i framtiden. Dina avklarade utbildningar sparas även så du har möjlighet att ladda ner kursintyg även om ditt konto inte är aktivt.

Vår chatt bemannas vardagar mellan 08:00-17:00 av våra medarbetare på supporten.

Frågor rörande beslutsfattaren

När du är inloggad på plattformen så klickar du på ditt namn sedan organisationsrapport. Här ser du alla som har en aktiv licens på plattformen. Här finns det även möjlighet att se individuell användarstatistik för varje medarbetare, som exempelvis genomförda utbildningar samt pågående utbildningar.

Om du inte ser organisationsrapporten när du är inloggad vänligen kontakta oss på info@eduhouse.se så kan vi hjälpa dig vidare.

När du skapat en läroplan så kan du enkelt dela den till en eller flera i gruppen. Klicka på namnet på den läroplan du önskar dela, sedan klickar du på dela studieplan som syns i menyn till höger. Ett alternativ kommer då upp som frågar om du vill dela till hela gruppen eller endast utvalda användare.

Om ni har en användare som slutat, vänligen maila oss på info@eduhouse.se så kan vi hjälpa dig att ta bort den person som slutat och registrera en ny.

Om du önskar administrera de medarbetare som har tillgång till plattformen så maila oss på info@eduhouse.se eller ring oss på
08-428 85 66 så hjälper vi dig vidare.

Dessvärre är det inte möjligt för oss att blockera vissa utbildningar för medarbetarna. Ett tips för att hjälpa medarbetarna att genomföra de utbildningarna som ligger i fokus är att skapa en läroplan som du delar till medarbetarna.

Det går utmärkt att lägga till administrativa rättigheter på ytterligare en person. Vänligen mejla oss på info@eduhouse.se med namn samt
mejladress på den person som även ska ha administrativa rättigheter på
plattformen.

Om ni önskar utöka antalet licenser vänligen kontakta din kontaktperson på Eduhouse, alternativt info@eduhouse.se så hjälper vi er vidare med detta.

Ja, vi erbjuder privatundervisning inom Microsoft's ämnesområden som det går att boka in för hela gruppen eller för utvalda medarbetare. För att boka in detta, vänligen kontakta oss på info@eduhouse.se eller din
kontaktperson på Eduhouse så hjälper vi dig vidare med detta.

Vi genomför regelbundet infotillfällen för nya samt befintliga användare där vi går igenom praktiska funktioner samt hur en tidseffektivt kan använda plattformen. Dessa går att boka via denna sida: https://www.eduhouse.se/kickoff

Önskar ni boka in ett privat tillfälle så vänligen kontakta oss på info@eduhouse.se eller ta kontakt med din kontaktperson på Eduhouse så hjälper vi dig vidare.

Inköp av Eduhouse

Om du köper tjänsten till dig själv kan du kontakta vår kundtjänst på info@eduhouse.se så hjälper vi dig att lägga upp ett konto.
Om du köper tjänsten till ditt team eller din hela din personal, boka ett samtal med en rådgivare hos oss för att gå igenom vad just ni behöver för typ av licens. Detta gör du enklast genom att ringa oss på 08-428 85 66 eller mejla oss på info@eduhouse.se

Kolla in våra olika prispaket.
Vi hanterar varje kund individuellt och enligt vad kunden är ute efter och de utbildningspaket de vill använda sig av. För att få ett prisförslag
så vänligen mejla oss på info@eduhouse.se så kan vi skräddarsy detta utifrån era behov.

Fyll i formuläret på den här sidan så hör vi av oss! Du kan även chatta, skicka ett mejl till  info@eduhouse.se eller ringa på 08-428 85 66.

Ja, vi har möjlighet att ladda upp exempelvis egna internutbildningar som medarbetarna har behov av. För att få mer information om detta,
vänligen maila oss på info@eduhouse.se

Ja, vi erbjuder möjligheten att endast få tillgång till utbildningar inom Microsoft's program. För att få mer information om detta, vänligen kontakta oss på info@eduhouse.se så hjälper vi dig vidare.

Funktioner & teknisk support

Du kan se alla de utbildningar som ingår i din eller din organisations prenumeration. På kurssidan kan du se om utbildningen ingår i din prenumeration längst ner på sidan. Utan en prenumeration har du bara möjlighet att se den första minuten av kursen, varefter videon stängs ner.

Du kan ladda ner dina kurscertifikat och intyg under fliken ”Genomförda kurser” via din profil. I det högra hörnet på varje kurs finns ett diplom-ikon varifrån du kan ladda ner individuella intyget.

Kolla in den här sidan där vi förklarar det, eller läsa vidare här: Klicka på ditt namn när du är inloggad, sedan fliken studieplan. Här kan du namnge studieplanen till valfritt namn. För att sedan lägga till relevanta utbildningar kan du välja fritt från de ämnesområden du har tillgång till. Tryck på ikonen som liknas vid en flagga i kursens övre högra hörn och välj till vilken studieplan du vill lägga till kursen. Därifrån kan du lägga till kurser (både enskilda kurser och hela kursprogram) till en befintlig läroplan.

Vänligen skicka namnet på utbildningen till info@eduhouse.se så kontrollerar vi detta.

Om utbildningen har ett kursprov kommer detta att presenteras till höger vid utbildningsvideon. När du har sett 50% eller mer av utbildningen kommer knappen att få en orange färg och bli klickbar. Kursprovet går på tid och du har 3 försök på dig. Provet består endast utav klickfrågor och antal frågor varierar beroende på utbildningens längd.

Mejla dina frågor till info@eduhouse.se så hjälper vi dig vidare. Vi uppskattar all feedback!

Våra onlinekurser är enskilda inspelningar eller direktsändningar som varar mellan 5–60 minuter beroende på ämnesområde. Kursprogrammen består av flera kurser och kursdelar.

En inspelad kurs är en pedagogisk video som är filmad i vår studio och har lagts upp i vår tjänst efter inspelning. En direktsänd kurs sker live från vår studio och du kan ställa dina frågor via en chatt till föreläsaren som svarar på dessa under sändningen. Även denna utbildning spelas in kommer att publiceras i vår tjänst som en inspelning efter direktsändningen.

Det finns en viss tid som är avsatt för direktsändningen och frågor från deltagarna. På grund av detta och antal mottagna frågor, kan det vara så att föreläsaren inte alltid har tid att gå igenom alla frågor från deltagarna.

Vårt kursbibliotek förnyas ständigt. Vi erbjuder nya utbildningar och kurser varje månad, exklusive juli.

Vi kontrollerar innehållet i kurserna med jämna mellanrum. Om utbildningen inte är uppdaterad kommer den att avbrytas efter 30 dagar eller senast när utbildningen ursprungligen tillkännagavs att avbrytas, dvs. vanligtvis i slutet av juni eller december varje år. Vi kan även korrigera felaktiga avsnitt och/eller föreläsningsmaterial, så att kurserna inte behöver tas bort helt. När kursen går ut om minde än 30 dagar kommer det att meddelas på söksidan i kursbiblioteket och kursen kommer att vara markerat med ”Utgår snart”.

Digitala klassrum

Precis som det låter är ett digitalt klassrum som att vara i skolbänken igen, fast online. Det är ett interaktivt inlärningstillfälle som sker live via Teams. Här samlas deltagare från olika företag och det finns möjlighet att direkt ställa frågor till föreläsaren via chatt/mikrofonen. Dessa tillfällen spelas inte in och kommer inte publiceras i efterhand på plattformen.

När du är inloggad på plattformen går du till det tillfället du vill anmäla dig till, klickar på ditt namn och sedan registrering. Du kommer då att få ett bekräftelsemejl med information om utbildningen. Du kommer även att få en Teamslänk mejlad till dig innan utbildningen startar.

Om du inte har mottagit ett mejl med en länk senast dagen innan utbildningen ska äga rum, vänligen mejla oss på info@eduhouse.se
hjälper vi dig vidare.

Du kan avboka ditt deltagande genom att klicka på ditt namn när du är inloggad på plattformen, sedan registrering. Där ser du samtliga
digitala klassrum du är anmäld till och där kan du välja "avbryt registrering".

Nej, det behöver du inte. Du kan välja att delta och ställa frågor via chattfunktionen om så önskas.

Om föreläsaren kommer dela materialet som presenteras så kommer detta att informeras under utbildningen.

Kontakta oss

Kontakta en av våra experter via formuläret för att få en offert för ert specifika behov och en genomgång hur vi kan stödja er.

Du kan också ringa in till oss på nr 08-428 85 66 på vardagar mellan 08:00-17:00.

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi med svar inom kort, eller kontakta oss på något av följande sätt:

  • Mejla oss på info@eduhouse.se  
  • Chatta mellan 08:00-17:00
  • Ring oss på 08-428 85 66, samma öppettider som chatten.

Hittar du inte det du letar efter?

För mer information, vänligen kontakta oss via livechatten eller kontaktformuläret så kommer en av våra experter att svara dig inom kort.

Har du frågor angående inköp eller priser? Kontakta vårt säljteam

Illustration