Med ett nytt varumärke mot en ny era av tillväxt

Vi har släppt vårt nya varumärke 1.10.2021. I detta blogginlägg berättar vår CEO Jukka Vento om vad vår varumärkesreform handlar om.

Varför förnyades varumärket Eduhouse?

Det finns två delar i grunden: det gamla och det nya. Tidigare var vi en del av Accountor Group och eftersträvade andra mål i vår verksamhet än med vår nuvarande ägare, investeringsbolaget Verdane. Ägarbytet i juni innebar en ny era för oss och med det, ett nytt sätt att göra saker. Med vårt nya varumärke vill vi signalera att en ny era och att en period med stark tillväxt har börjat.

Dessutom slår vi ihop vårt företag med Wistec Training och vårt nya varumärke kommunicerar att vi tillsammans är det nya Eduhouse. Vi tar hänsyn till båda företagens interna DNA, funktioner och arbetsmetoder. Dessa faktorer har gjort det möjligt för företagen att uppnå mycket och kunna bygga upp en stark LaaS -verksamhet. Eduhouse och Wistec är tillsammans mer än 1 + 1.

 

Vad är målet med det nya varumärket?

Vårt nya varumärke utstrålar tillväxt och modet som vår nya huvudfärg, orange, representerar. Dessutom förmedlar vårt nya varumärke nyfikenhet på förändring. Vi följer tidens utveckling och ser nya möjligheter inom det snabbt föränderliga området kompetensutveckling. Vi vill att det nya varumärket ska kommunicera att Eduhouse är ledande inom sitt område och en pionjär på utbildningsmarknaden.

En annan viktig aspekt är globaliseringen. Vi har tidigare sett oss starkt som ett finskt företag. Med den nya eran och varumärket ser vi oss själva som en ledande LaaS -aktör i Norden, och även i Nordeuropa.

 

Vilket mervärde erbjuder det nya Eduhouse -varumärket kunderna?

För våra kunder är Eduhouse nu, som namnet antyder, en utbildningsorganisation. Som en pedagogisk organisation erbjuder vi våra kunder ännu bredare utveckling av deras kompetensbehov. Vi kan tillhandahålla tjänster för alla behov, utmaningar och olika segment relaterade till utveckling av företagskompetens, oavsett tid och plats. Vi tar inte bara hand om våra kunders expertis, utan också om den viktigaste resursen för hektiska experter, tid.

Vårt nya varumärke lovar våra kunder fokus på kompetensutveckling och lokalitet. Vi kommer att fortsätta att ta hänsyn till våra kunders lokala kompetensutvecklingsbehov, till exempel de som rör reglerad lagstiftning, lokal tull eller språk. Samtidigt erbjuder vi våra globala kunder exakt samma tjänster som erbjuds på den internationella marknaden. Vårt löfte sammanfattas perfekt i orden ”Eduhouse lokalt men globalt”.

 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad: Få de senaste nyheterna, uppdateringarna och tipsen direkt till din inkorg.

Nyfiken på vårt utbud? Starta en gratis provperiod.